Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzioterapie dětí s centrální koordinační poruchou v kojeneckém věku
KOTOUNOVÁ, Linda
Tato bakalářská práce se zabývá fyzioterapií dětí s centrální koordinační poruchou (dále také jen CKP) v kojeneckém věku. V teoretické části bakalářské práce jsem popsala psychomotorický vývoj dítěte do věku jednoho roku, vyšetření psychomotorického vývoje a neurologické vyšetření kojence. Dále jsem se zabývala centrální koordinační poruchou, jejími variantami, projevy a dělením. Součástí práce je i stručný popis dětské mozkové obrny, do níž mohou vyústit těžké formy CKP. Fyzioterapeutické možnosti u centrální koordinační poruchy a další možné prostředky terapie jsou popsány ve zbytku teoretické části. Druhá část bakalářské práce je praktická a tvoří ji kvalitativní výzkum složený z kazuistik pěti kojenců s CKP. Kazuistiky obsahují vstupní vyšetření, popis jednotlivých návštěv včetně terapií a výstupní vyšetření. Výsledky byly posuzovány na základě vyšetření vyškolenou fyzioterapeutkou PhDr. Ludmilou Brůhovou. V diskuzi byl zhodnocen průběh a výsledek terapií, bylo zváženo využití jednotlivých metod, úspěšnost a okolnosti, které na to měly vliv. V závěru byla shrnuta řešená problematika, cíle práce a výsledky praktické části. Bakalářská práce by mohla sloužit jako inspirace pro práci s dětmi s centrální koordinační poruchou v kojeneckém věku.
Funkční fyzioterapeutické ovlivnění opory plosky nohy u dětí v kojeneckém věku
HONKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti fyzioterapeutického ovlivnění, opory plosky nohy u dětí v kojeneckém věku. Do výzkumu byli zapojeni tři probandi kojeneckého věku, na kterých byl prováděn kvalitativní výzkum. Jejich vyšetření, vyhodnocení problematiky i vedení terapie bylo součástí soustavné fyzioterapie u PhDr. Ludmily Brůhové. Tato práce by mohla soužit jako inspirativní dokument pro terapeuty, i lajky, v práci s dětmi v kojeneckém věku, ve kterém naleznou jak preventivní péči, proti sekundárně vznikajícím vadám nohou, tak i postup terapie u vrozených vývojových vad nohou dětí v tomto věku.
Výskyt přetrvávajících reflexů u dětí v předškolním a primárním vzdělávání
Kindlová, Barbora ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na přetrvávající primární reflexy u dětí mladšího školního věku, jejich souvislost se správným psychomotorickým vývojem a nahlédnutí na propojení specifických poruch učení a chování s přetrvávajícími primárními reflexy. V teoretické části autorka popisuje psychomotorický vývoj dítěte na základě poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie. V další části jsou charakterizovány primární reflexy a jejich vliv na specifické poruchy učení. V závěru teoretické části autorka představuje programy, které se využívají k inhibici přetrvávajících primárních reflexů v České republice. V empirické části práce autorka popisuje realizaci diagnostiky přetrvávajících primárních reflexů u dětí mladšího školního věku pomocí testovacích formulářů. Výsledky autorka prezentuje pomocí tabulek a grafů. Autorka potvrzuje předpoklad o výskytu nejvyšších hodnot přetrvávajících primárních reflexů u dětí v přípravné třídě a uvádí procentuální výskyt přetrvávajících primárních reflexů u všech testovaných skupin. KLÍČOVÁ SLOVA přetrvávající primární reflexy, psychomotorický vývoj dítěte, specifické poruchy učení
Možnosti ovlivnění vybraných oblastí psychomotorického vývoje dítěte pomocí Neuro-vývojové terapie
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...
Vliv Vojtova principu reflexní lokomoce na vývoj dítěte z pohledu fyzioterapeuta
Kordíková, Ivana ; Marečková, Soňa (vedoucí práce) ; Radošovská, Soňa (oponent)
Jméno: Kordíková Ivana Vedoucí práce: Mgr. Soňa Marečková Oponent práce: Název bakalářské práce: Vliv Vojtova principu reflexní lokomoce na vývoj dítěte z pohledu fyzioterapeuta. ABSTRAKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Bakalářská práce se zabývá problematikou Vojtovy metody. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části je zaměřena na motorický vývoj dítěte. Druhá kapitola pojednává o metodě reflexní lokomoce - o její charakteristice, cílech, principu a průběhu. Třetí kapitola teoretické části popisuje diagnostiku, terapii a také důležitost správné komunikace mezi rodičem a dítětem. V praktické části byly zpracovány kazuistiky dvou dětských pacientů. Byl zjišťován vliv nejen na dětské pacienty, ale i na jejich rodiče, kteří metodu na svých dětech praktikovali. Klíčová slova: Prof. Dr. Václav Vojta, Vojtova metoda, psychomotorický vývoj dítěte, Vojtův princip, reflexní lokomoce, reflexní plazení, reflexní otáčení.
Vliv plavání na tělesný rozvoj dítěte v kojeneckém věku\\
MAŠKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou kojeneckého plavání a zjišťuje, do jaké míry tato pohybová aktivita ovlivňuje pohybový vývoj dítěte. V teoretické části je popsána historie kojeneckého plavání, psychomotorický vývoj dítěte, který je pro tuto činnost klíčový, a charakteristika odvětví kojeneckého plavání. Navazuje část experimentální objasňující jak základní metodiku kojeneckého plavání, tak počáteční vyšetření všech zúčastněných dětí ve věku tří měsíců dle Vojtovy metody. Přiložený videozáznam nastiňuje další část experimentu, kterou je plavání ve vaně a následné plavání dětí v bazénu. Po devíti měsících se probandi podrobili závěrečné prohlídce opět pomocí Vojtovy metody. Porovnání zjištěných skutečností mezi kontrolní a experimentální skupinou dětí ukazují tabulky zpracované neparametrickou statistickou metodou. Literatura uvádí, že plavání kojenců pomáhá odstranit různé nedostatky a vady v držení těla. Tato práce zjišťuje, zda tomu tak skutečně je. \\

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.